Passa al contingut principal

Gairebé Nadal


Fi de novembre. Hauria de fer fred per completar l’estampa però el temps, rebel o mandrós, s’hi nega, ara per ara. Es fa fosc i els carrers s’il·luminen, plens de diminutes bombetes, dibuixant ponts irisats entre les cases de banda i banda de carrer. Em deixo encomanar la il·lusió infantil i passejo, amb la seva ma petita i calentona agafada a la meva, tombant per un i altre carrer, descobrint noves formes o colors. Aquesta setmana s’inaugura la fira; no hi faltarem. En recorrerem tots els passadissos, buscant la resposta a una il·lusió: una estrella per penjar dalt de tot de l’arbre? Una d’aquelles figures de fang mal cuit, un punt naïfs? El ronc d’una simbomba? L’olor dels avets i del vesc m’embriaga i em duu, pel meu particular túnel del temps, molts anys enrere... La seva veu, aguda i dolça alhora em torna a l’actualitat –“Jo li picaré molt fort, perquè em cagui moooolts regals. I xocolatines”. Tornem a casa, la seva mà, encara agafada a la meva. Tota ella només pendent del tros de tronc amb barretina que duc a l’altre braç.

Comentaris

Anònim ha dit…
QUI ES AQUESTA NENA? I EL TEXT?
Anònim ha dit…
La nena és diu Irene i és la filla de la Sandra, l' autora del text.
Anònim ha dit…
Irene Vidarte Ballester, una barrufeta tot-terreny

Entrades populars d'aquest blog

2ª Presa de contacte

Anna Gili, Sara Espina, Susana Passolas, Reyes Pedrerol, Nuria Fort, Maxaixa Taulé, Alfred Ferrer, Ricard Abad i Sergi Palmés.

LES QUALITATS D’ UN « BON EDUCADOR » I EL RECORD QUE EN QUEDA EN ELS ALUMNES

Feia temps que hi donava voltes. L'educació d’aquest país sembla que no passa un bon moment: fer de mestre s’ha convertit en un esport d’aventura, ser uns bons pares sembla una missió impossible i els alumnes se’n surten pitjor que mai –o això sembla. És evident que alguna cosa no funciona: la mala implantació de la Logse? La poca implicació dels pares? La capacitat dels equips docents? El passotisme dels alumnes? Els canvis socials en general?... Segurament tot, res i molt més. L’educació és un concepte molt ampli, però si ens centrem en el marc escolar, educar significa acompanyar l’alumne en el desenvolupament del seu creixement global. Això vol dir que en tot procés educatiu no només són bàsics els continguts, les matèries instrumentals, sinó també una sèrie de valors com aprendre a compartir, treballar en grup, participar, valorar-se a si mateix i als altres. Per tant no només ens hem de preocupar del “què” ensenyem sinó de “com” ho fem. El creixement de cada alumne depèn

Nausica Guitart